Thursday, January 7, 2010

Tahun Baru, Azam Baru?????orang baru?????

Salam geng,

2010, berakhirnya tahun 2009. Kita tinggalkan jauh2 tahun 2009 tuh, banyak kenangan manis dan pahit, yang pasti ambil yang jernih buang yang keruh.
Anak bujang aku dah pun melangkah ke alam persekolahan, masyallah ari pertama bagai nak runtuh pagar sekolah tuh di gegar nak ikut aku balik. Kesian dan rasa nak menangis pun aku rasa bila tengok anak aku macam tuh, tapi tu kan lumrah kehidupan , setiap anak kan kena sekolah, bukannya lama hanya 4 jam jer, so aku nekad aku tinggalkan dia walaupun dia melalak2 sampai gegar2 pagar yang tak tahan tuh...akhirnyaaaa ari ni hari keempat persekolahan dia pergi dan balik tanpa ada sebarang masalah. Dia kata sekolah best, macam2 dia belajar, semua nama kawan2 dia sebut termasuk nama teacher dia, teacher ayu,
Terasa lain la sekarang waktu pagi rutin aku dah berubah, aku kena wat sarapan dan hantar dia ke sekolah, walaupun penat tapi bila aku tengok wajah dia seronok nak kesekolah ilang penat aku, mmg jelas dia seronok kalo kite tengok wajah dia, sampai dia boleh paksa2 aku cepat dia kata ' cepat umi hanif dah lambat ni nak sekolah'...seronok sgt aku dengar...ya allah biarkan kau tetapkan hati dia supaya rajin nak belajar , amin.

No comments:

Post a Comment